Kuvveti öğrenirken nasıl ölçüldüğünü atlamak ne mümkün! Bu hafta nadide sınıflarımızda kendi dinamometrelerimizi tasarladık. Peki bu ölçümlerimizi kendi yaptığımız dinamometrelerle ölçmeye ne dersiniz!
Kuvvet konusunu öğrenirken köprü yapmayı denediniz mi? Nadide sınıfımda bilim etkinliklerinin bu hafta Da Vinci Köprüsü kurduk. Hem kurdukları köprünün dayanıklılığını hem de eğlenmeleri görülmeye değer...
LGS öğrencilerimizle yoğun tempomuza kısa bir ara verdik. Öğrencilerimiz tüm derslerden hazırlanmış olan tabu oyunuyla hem eğlendiler hem tekrar yapmış oldular.
Fen bilimleri dersi 6. Sınıf öğrencilerimizle “Çevreye Karşı Sorumluyum” başlığı altında animasyon film izledik. Ardından çevreye karşı sorumluluklarımız hakkında konuştuk. “Kim buradan bir ağaç keserse onun karşılığı olarak bir ağaç diksin.” Hadisi şerifini de kulağımıza küpe yaptık.
Kültürümüzde atasözleri bize bizi anlatır. Günlük hayatta bile vazgeçilmezimizdir atasözleri. Bu kadar hayatımızın parçası olan atasözlerini anlayalım, anlatalım istedik. Danışmanlık dersimizde 6. Sınıf öğrencilerimiz ile gerçekleştirdiğimiz “ATASÖZLERİ YARIŞMASI”
Nadide sınıflarda deneylere devam ediyoruz. Öğrencilerimiz günlük hayatta yedikleri yiyecek ve kullandiklari temizlik maddelerini fenolftaleyn ve turnusol kağıdı ayiraclariyla asit ve baz olarak sınıflandırarak konuyu pekiştirdiler.
Nadide okulumuzda bu hafta 6.sınıf öğrencilerimizin danışmanlık saatinde keyifli dakikalar yaşandı. Keyifli olmanın sebebi ise oynadığımız sessiz sinema etkinliğimizdi. Oyun sırasında yaşanan kelimeleri anlatma ve anlama heyecanı, kelimeyi bulunca da yaşadıkları sevinç görülmeye değerdi.
İngilizce dersinde 6.sınıflarımızla yaptığımız Eco-Friendly Teens adlı eTwinning projesinde öğrencilerimizle tabiatı korumaya yönelik etkinlikler yapmaya devam ediyoruz.
Özel Nadide Ortaokulu öğrencilerimiz Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde 3 boyutlu ortamda, 3 boyutlu karakterler kullanarak oyun tasarlamayı ve programlamayı kolay hale getiren görsel programlama dilini uygulama fırsatı buldular.