Page 3 - NADİDE POSTASI 22 Temmuz
P. 3
HAZİRAN 2020 ^ 5.SAYI ^ www.ndd.com.tr / nadideokullari
^
EĞLENCELİ MATEMATİK
Matematik, bazı öğrenciler için korkulu rüyadır. Denklemler, hiçbir rakam vermeden
bulunması istenen açı dereceleri, havuz problemleri…
Nadide Ortaokulunda bu durum matematik öğretmenleri tarafından biraz farklı hale
getirilmeye çalışılıyor.
Öğrencilerin matematiği sevmeleri, etme, öngörü vb. zihinsel becerileri
matematik bilgilerini hayatlarına geliştirmekle kalmıyor aynı zamanda
yansıtmaları hedefleniyor. Bu hedefe nasıl başladığı işi sonunu kadar devam
ulaşmaya çalıştıklarını Matematik Zümre ettirme, hızlı karar verme, azim, empati,
Başkanı Filiz DAMAR’a sorduk. Filiz direnme, mücadele etme gibi kişilik
DAMAR: ’’Amacımız öğrencilerimizin gelişimi ile ilgili faktörleri de öğrencinin
matematiği hayatlarının her alanında kazanmasını sağlıyor.
görmelerini sağlayarak matematiğin Matematiği öğrencinin korkulu rüyası
sadece bir ders değil hayatın ta kendisi olmaktan çıkarmak için önce öğrenciye
olduğunu göstermeye çalışmaktı. Bu başarıyı tattırmak lazım. Biz yaptığımız
amaçla çıktığımız yolda zekâ etkinliklerle öğrencilerin önyargılarını
oyunlarından, sınıflar arası düzenle- kırdığımızı düşünüyoruz. Yapabildiğini
diğimiz matematik turnuvalarından, bilgi gören öğrencinin ders başarısı da olumlu
yarışmalarından, proje ödevleri gibi bir seyir izliyor.’’ dedi.
çok etkinlikten yararlandık. Çünkü bu Bizler de sizi Nadide’nin eğlenceli
tarz etkinlikler sadece planlama, matematik dünyasını ziyaret etmeye davet
organizasyon, dikkat, odaklanma, ayırt ediyoruz.
BU OKUL BİLİM
ADAMLARI YETİŞTİRİYOR
Nadide Okulları, fen bilimleri Fen Bilimleri Zümre Başkanı Reyhan Gür
derslerinde gözlem yapma, ölçme, Güllü: ’’Bilim Ve Teknoloji Haftası
sınıflama, veri kaydetme gibi bilimin kapsamında öğrencilerimizin ufuklarını
olmazsa olmaz basamaklarını öğreterek açmayı, onlara bilimsel yolda yürüyebil-
öğrencilerine analitik düşünme becerisi meleri için fırsatlar sunmaya çalışıyoruz.
kazandırmayı amaçlıyor. Bu kapsamda Düzenlediğimiz etkinlerle öğrencilerin
derslerinin bir bölümünü laboratuvarda fen, teknoloji, mühendislik ve matematik
geçiren öğrenciler yaparak yaşayarak disiplinlerindeki temel bilgi seviyelerini
öğrenme fırsatı yakalıyorlar. Öğrencilerin arttırmayı hedefliyoruz. Bu çerçevede
bilimle olan serüveni yıl içerisinde öğrencilerimiz kendi araba modellerini,
düzenlenen buluş yarışmalarıyla, bilgi robotlarını, mimari çalışmalarını
yarışmalarıyla, coşkuyla kutlanan bilim yapıyorlar. Amacımız bu toprakların
haftası etkinlikleriyle renkleniyor. evlatlarının kendi arabasını, uçağını, ev
aletlerini yapabilmelerini sağlayacak
Örneğin bilimsel çalışmaların ön planda temeli oluşturmaktır. ’’ dedi.
olduğu ve her yıl çeşitli etkinliklerle Yapılan bu keyifli etkinliklerle hem
kutlanan Bilim Ve Teknoloji Haftası bu yıl eğlendikleri hem öğrendikleri bir haftayı
da eğlenceli etkinliklerle bilimseverlerin geride bıraktıklarını ifade eden öğrenciler
karşısındaydı. bir sonraki bilim haftasını merak ve
heyecanla beklediklerini söylediler.
SAYFA3
^