Page 4 - NADİDE POSTASI 22 Temmuz
P. 4
HAZİRAN 2020 ^ 4.SAYI ^ www.ndd.com.tr / nadideokullari
^
OKUMAK, LÜKS BİR YEŞİL ADA’NIN
HAYAT TARZIDIR ÇOCUKLARI
Yıllar önce yaşanmış ve tarihe damgasını vurmuş
nice olay vardır. Bunlardan bir tanesi olan Kıbrıs
Barış Harekatı’nın olayın içindeki çocukların bakış
Kitap okumak, düşünceleri olgunlaştırır. Kitaplar, bizi motive eder, hayata bağlar ve ufkumuzu açar. Düşünme, hedef belirleme, açısıyla anlatıldığı Yeşil Ada’nın Çocukları, her yaş
ileride yetenekli kişiler arasında yer alma imkânı verir. Eğer ülkemiz için başarılı projeler geliştirip kendimizi ispatlamak istiyorsak kitlesine hitap ediyor.
bolca kitap okumalıyız. Çünkü önemli projeler üretmek başarı ister, güç ister, gayret ister, bilgi ister. Kitabı çocukların da okuyabilmesi, çocukların böyle
önemli bir olayı basitleştirilmiş bir şekilde olsa da
öğrenmesini sağlıyor. Kitabın eğlendirici olmasının
Özel Nadide Ortaokulu Türkçe Zümresi de kitap okumanın çok Nadide Ortaokulu Türkçe Zümre Başkanı Sümeyye İNAN: yanı sıra eğitici bir özelliği de var.
önemli olduğunu öğrencilerine benimseterek kitap okumayı bir ‘’Hayat başarısında kitap okumanın çok önemli olduğu Kitabın en başında betimlemeye başvurulup
hayat tarzı haline getirmeyi planlamakta. Türkçe zümre kanaatindeyiz. Kitap okumayı alışkanlık haline getiren bir karakterler tanıtılmakta. O yüzden kitabı ilk elinize
başkanı: öğrencinin bilgiye ulaşması, bilgiyi kalıcı hale getirmesi, aldığınızda sıkılmadan rahatça devam ettirebilirsiniz.
düşünmesi, fikir üretmesi çok kolay olacağı için hayat Kitaptaki Rum karakter Yorgo’nun da konuşmasında-
’’Öğrencilerimizin her alanda fikir sahibi olmalarını, eleştirel başarısı da yükselecektir. Bizler her öğrencimizin nadide bir ki değişikliğin kitaba yansıtılması güzel bir ayrıntı
tarzda kitap okuyabilmelerini, okudukları her kitapla farklı çiçek olarak bu vatana hizmet etme arzusuyla dolu olduğunu olmuş. Rum çocuğu olan Yorgo Türkçe’yi
dünyaları keşfedebilmelerini sağlamak amacıyla her sınıf biliyoruz. Bu hizmeti yapabilmenin en temel şartlarından konuşabilmekte ancak milliyet farklılıkları nedeniyle
seviyesinde kitap listeleri hazırlıyoruz. Okuduğumuz kitap birisi de güzel ve faydalı bilgilerle dolu bir beyindir. Biliyoruz konuşmasında değişik bir şive var.
üzerine derslerimizde sohbet ederek kitabı eleştirel bir gözle ki bir öğrenci kitap okuma alışkanlığına sahipse, dersini Elinize alıp tek oturuşta (eğer okumayı seven bir
irdeliyoruz. Kitabın karakterinin olumlu ve olumsuz yönlerini daha çabuk yapabilmeyi öğrenir. Sınavlarda başarılı olur. bireyseniz) bitirebileceğiniz türden. Kitabın 1998
belirten öğrencilerimiz ‘’Ben yazarın yerinde olsaydım Kendini daha rahat ifade edebilir. Kitap okuyarak sözcük senesinde yazıldığı için şu anki kitapların yazılma
kitapta şu noktalara değinmez, şu noktalara ise fazla dağarcığı geliştiği için insanlarla iletişimi kolaylaşır, kendini şekliyle arasında bir farklılık olduğunu düşünüyorum.
değinirdim.’’ diyerek ufak ufak eleştirme yeteneklerini daha rahat ifade edebilir ve başkalarını daha kolay Kitap, günümüzdeki romanlardaki gibi yükselip
geliştiriyorlar. Bu sohbetler esnasında kitabın kendi anlayabilir. Türkçe zümresi olarak öğrencilerimize her gün alçalan akış hızı, gereksizce yazılmış ve uzatılmış
doğrularımıza uyan ve uymayan yanlarına bakarak farklı beş on sayfa dahi olsa mutlaka kitap okumalarını öneriyoruz. sayfalar içermiyor. Bu da kitabın artı özelliklerinden
değer yargılarını eleştiriyoruz. “Eleştirel kitap okuma Sıkıldıklarında bırakabilirler. Hoşlarına giden konularda ve bir tanesi.
etkinliğimizin amacı öğrencilerimizin okudukları her bilgiyi türlerde, kendilerine güzel bilgiler katan kitapları okumalılar. Kitabın vermek istediği mesaj çok hoşuma gitti.
doğru kabul etmeleri değil okuduklarını eleştirip araştırarak Serviste, okulda, durakta, evde, tatilde her yerde okumalılar. Dostluğun arada duvarlar da ülkeler de olsa
doğru bilgiye ulaşmalarını sağlamak, düşünce ufkunu Okuduklarını mutlaka arkadaşları ile paylaşmalı ve bitmeyeceği mesajı verilmiş.
geliştirip geniş bir görüş açısı sağlayarak olayları inceleme arkadaşlarına tavsiye Son olarak kitabı okumanızı
yeteneğini onlara kazandırmaktır.’’diyerek okuma çalışmaları etmeliler. Unutulmamalıdır ki başarılı tavsiye ediyorum. Okurken kitap sizi
hakkında bilgi verdi. insanların en büyük ortak özelliği çok okumalarıdır.’’ diyerek içinize alıp sanki olayları siz de
sözlerini tamamladı. yaşamışsınız gibi hissettirecektir.
Okuma listeleri oluşturulurken öncelikle okunacak eserlerin
Nadide Ortaokulu öğrencilerine heyecan vermesini ve Nadide Ortaokulu öğrencilerinden, okuma listelerinde yer alan Arif KILIÇ 7/C
öğrencinin kitaptan zevk alarak okumasının amaçlandığı kitaplardan bazılarını tanıtmalarını istedik. Belki de bu eleştiri -
anlaşılıyor. Karanlık ve iç karartıcı konuların anlatıldığı kitaplara tanıtım yazılarını okuduktan sonra bu kitaplardan biri veya
özellikle yer verilmediği de kitap listelerinde dikkat çeken hepsi kitaplığınızda yerini alacak.
noktalardan biriydi.
AYASOFYA’DA BİR GECE
İlk olarak kitabımızın yazarı Rana Demiriz’e bize bu güzel
eseri kazandırdığı için teşekkürlerimi sunarım. Benim gibi
tarihe, tarihi mekânlara meraklı, biraz da macera severseniz bu
eser tam da aradığınız tarzda bir eser. Bu kitabı okumaya başladığınızda
Yazar, Abartma Tozu ile herkesi kendinizi Mihrimah ve Mehmet ile II.Selim Türbesi’nin dolap raflarını
ABARTMA durup düşünmeye ve zararın temizlerken, Ravenna’da San Vitale Bazilikası’nda güvenlik görevlilerin-
TOZU neresinden dönülse kardır diyerek den saklanırken, Venedik’te son şövalyeyi ararken…İpek ile Diyarbakır
harekete geçmeye çağırmakta.
Dikkatimi en çok çeken unsur Surlarında Mardin Kapı’ya bakarken, Akdamar Kilisesi’nde Muktedir’in
olduğu kabartmada bir ipucu ararken bulabilirsiniz.
Şermin dilimizin hayatımızda bizim için ne Kısacası kitabı okurken olayları yaşıyormuş gibi hissedebilirsiniz. Bu
Yaşar’a ait Abartma kadar büyük bir unsur olduğunu yönüyle de kitabın insanı kendini içine çeken yanını çok beğendim. Fakat
Tozu adlı kitabı sizlere tanıtmak tekrar tekrar dile getirmesi. Ve kitapta fazla detaylara girilmiş olan kısımlarda sıkılabilir, olayların daha
istiyorum. başka dikkatimi çeken unsur ise hızlı ilerlemesini isteyebilirsiniz. Okurken heyecanlandığım bazı
Kitapta arkadaşlığın, akrabalığın, Nakitoğlu ailesinden bazı harfleri sayfalardaki detaylı anlatım benim için kitabın olumsuz diyebileceğim tek
komşuluğun özellikle de iyi ve söyleyemeyen kişilerin yaşadığı yanı. Okurken heyecanlandığım, şaşırdığım yerler vardı. Okurken
normal bir insan olmanın ne kadar kasabadaki herkesin o harfleri gerildiğim bu kitap benim kitaplığımda en sevdiklerim arasında yerini aldı
önemli olduğu anlatılmak söyleyememesi. bile.
istenmiştir. Her bölümü birbirinden Yani bir yerde bozukluk varsa o Konuralp ULUS 6/C
komik yazan yazar, günümüz bozukluk bulaşıcı hastalık gibi
insanlarını da biraz abartarak eski herkesi etkileyebiliyor.
insanlar ile olan farkına değinmiştir. Yazarın kitaptaki isimleri seçme
Buna ek olarak çeşitli zamanlarda konusundaki başarısı ise takdire
ortaya çıkan ve hala devam değer. İsim-lakap ve isim-soy isim AYASOFYA’DA olarak tasarladığını ve sonradan eseri
etmekte olan bazı dil sorunlarına ve uyumu çok iyi. Ve bu isimler BİR GECE romana çevirdiğini söylediğinde bu kitap
hakkında en çok ilgimi çeken şey bu
bozukluklarına değinilmiş ve bu karakterin aynası gibi adeta. Birkaç Ayasofya’da Bir Gece olmuştu.
konuya dikkat çekilmiştir. örnek verecek olursam “Fikriye Gıcır, adlı kitap çok hoşuma Bunların dışında kitapta eleştirdiğim
Günümüzde insan ilişkileri Tekno Fehmi, Sevgi Çoksever, Tevfik gitti. En çok hoşuma giden nokta ise olayların açıklığa kavuşmaması.
Ben – kitap okumayı seven herkes gibi-
gittikçe zayıflamaktadır. İnsanlar Kılıkırkyarar, Kasım abi ya da Asım şey ise olaylar bittikçe olayların sonunu çok merak ediyorum ve
çeşitli sebeplerle sürekli ve gereksiz abi, Birsen Başar….” yenilerinin gelmesiydi. Ayrıca kedileri her gözüme uyku girmiyor. Sürekli kitabın
zaman sevmişimdir ve bu kitabı
alışverişler yapmakta, sağlıklı Kitabı serviste bile okuduğumu okuduktan sonra kediler hakkında her sonunun nasıl bitebileceği ile ilgili hayaller
beslenmeyi yanlış anlamakta, okul söyleyebilirim. Siz de elinizden şeyi öğrenmeye çalıştım hatta iki kedi kuruyorum. Bu beklentimin kitabın
sonunda karşılanmasını isterdim.
başarısını ondan daha önemli olan bırakamayacaksınız, buna eminim. sahiplendim. Aynı zamanda kitaptaki İpek Şunu da not düşmek istiyorum. Kitap
adlı kahramanın Diyarbakır’da karşılaştığı
insani erdemlerin önüne geçirmekte Bu kitap en kısa sürede teyze ve amcanın tavırları insanda merak yazmak çok zor bir iş ve biz bu kadar zor
ve daha çok kazanma hırsıyla kütüphanenizdeki yerini almalı. uyandırıyor. Kitapta geçen bilmeceler olan bir işi kalkıp da eleştiriyoruz benim
açımdan bu çok zor bir şey. Yazarlar
elindekilerin kıymetini fark insanı kitabı okumaya davet ediyor haftalarca uğraşıp çok güzel eserler
edememektedir. Betül Sena ALTUN 6/A resmen. Kitabın başları sıkıcı olsa da çıkartıyorlar ve biz onları eleştiriyoruz.
devamı bir o kadar fantastik. Aynı
zamanda kitaptaki olayların birden fazla Kitap yazmayı deneyen bunun ne kadar
yerde geçmesi de bence çok güzel. zor bir iş olduğunu görecektir. Bırakın
Nedeni ise birden fazla yer hakkında daha kitap yazmayı bir sayfalık kitap özeti
çabuk bilgi edinmemiz. Rana Demiriz, çıkaramayanlar var günümüz toplumunda.
okulumuza konferans vermek için Bu uzun uzun yazdığım şeyleri
gelmişti. özetleyecek olursak ben bu kitabı
Bu kitabı Ayasofya’da çalıştığı okumanızı tavsiye ediyorum.
zaman sadece Ayasofya’da geçen
kısa bir hikâye Nurefşan OĞUZ 6/C
SAYFA4
^