Görsel sanatlar dersinde “4. Sınıflarımızla Nokta çalışması, 1. Sınıflarımızla üfleme orf çalışması, 2. Sınıflarımızla üçboyutlu portre ve el kuklası  çalışması, 3. Sınıflarımızla origami çalışması yapılmıştır".

Temel sanat eğitiminden biri olan nokta çalışmaları sizlerle. Okullarda nokta çalışmaları çok olur ve zor iştir. Ama bitince ortaya harika görünümler çıkıyor.

 

Pipetle üfleme orf çalışması: Bu yöntem için resim kağıdı veya karton kullanılabilir. Boya, çeşitli renklerde ve ayran kıvamında hazırlanır. Çocukların önünde bulunan kağıtların üzerine birer kamış konur. Çocuklar kamışlarla bu boyaları, kağıdın değişik yönlerine üfleyerek desen oluştururlar. Portre çalışması: Öğrencilere portreyle ilgili bilgi ve çeşitli görseller gösterildikten sonra  kağıtlarına portre çizmeleri istenir. Portreyi çizip boyadıktan ve renkli kağıtları enine kestikten sonra kağıtlar zikzak yada kalemle rulo yapılarak saçlar oluşturulur. Çocukların sevgilisi el kuklası: Yapımı pratik ve eğlenceli kukla için ihtiyacınız olan birkaç malzeme sadece! Renkli keçe, makas, yapıştırıcı, yapay göz,pinon topu, mukavva, kırmızı karton, silikon kullanarak muhteşem kuklalar yaptık. Origami Çalışması: Japonca “ori” (katlamak) ve “gami” (kağıt) kelimelerinin birleşiminden meydana gelmiş olan kâğıt katlama sanatına verilen isimdir. Origami’nin Çocuk Gelişimine Etkisi Kağıt katlama uygulamaları çocuk gelişimine katkı sağlayan etkinliklerdir. Çocukların gözünde bir dersten çok oyun olarak algılandığı için etkili bir eğitsel araçtır ve tekrar eden eylemlerle şematik öğrenmeye örnek oluşturur. Çocukların estetik duygusunun gelişmesini sağlar. Origami ile çeşitli objeler yapmaya çalışan çocuk başarılı olmak için dikkatini yoğunlaştırmak, modeli izlemek ve verilen yönlendirmeleri dinlemek zorundadır. Bu da çocuğa bir sonuca varmak için sabırlı olmasının gereğini öğretir. Çocuklar kendi eseri olan bir ürün ortaya çıkardıklarında duygusal olarak tatmin olma ve çevrelerince kabul edilme ihtiyaçlarını karşılamış olurlar Origami ile uğraşırken çocukların el ve parmak kasları ve buna paralel olarak ta el-göz koordinasyonları gelişir. Katlama işlemi esnasında sağ ve sol ellerini aynı anda kullanırlar. Sağ ve sol el uyumu açısından bu aktivite çok önemlidir. Çocuklar origamiyle uğraşırken geometrik şekillerle karşılaşırlar. Bu da onların şekiller arasındaki ilişkileri kavramalarına yardımcı olur. Örneğin bir kareyi yatay olarak ikiye katladığınızda kâğıdın şekli dikdörtgen, çapraz iki köşesinden ikiye katlayınca ise bir üçgen olur. Çocuk origami sayesinde, bir karenin aslında iki üçgen veya iki dikdörtgenden oluştuğunun farkına varır. Origami ile uğraşan çocuk kağıdı ortadan ikiye katlayınca elde ettiği şekillerin büyüklük olarak birbirine eşit olduğunu, tam ortadan katlamamışsa da eşit olmadığını görür. Düz bir kağıdı üç boyutlu hale getirmesi ise çocuğu görsel ve düşünsel olarak destekler ve çocuğun mekânsal ve matematiksel ilişkiler hakkında deneyim kazanmasına yardım eder. Eşyaya farklı yönlerden bakabilme özelliğini kazanan çocuk, 3 boyutlu düşünebilme yetisini kazanır. Nadide öğrencilerimiz  bu etkinlikleri yaparken çok eğlenceli saatler geçirdiler. Evet şimdide bu eğlenceli dakikalara birde fotoğraflarda bakalım.

6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
1
2
3
4
5

Back to top