Nadide okulumuzda ''Karakter Eğitimi'' kapsamındaki sorumluluk ayımızda ''İSRAF ETME İNSAF ET'' sloganıyla yola çıktık. Öğrencilerimizin israf konusunda daha duyarlı ve hassas olmasını amaçladığımız etkinliğimizde gördük ki biraz farkındalık birçok şeyi değiştirebilir.

Karakter Eğitimi “Sorumluluk” değeri kapsamında “İsraf etme, insaf et “ sloganı ile güzel bir proje başlattık. Değer Eğitimi derslerinde sahip oldukları nimetlerin farkına varıp bunları doğru şekilde kullanabilmeleri için bilinçlenen öğrencilerimiz için “Puanını Topla, Sürprizi Kaçırma” etkinliği ile yarışmaya başladılar.

“D” harfini öğrenirken dedelerimizi anmasak olmazdı  :) Nadide 1.sınıf öğrencileri pamuklarla dedelerinin sakal, bıyık ve saçlarını yaptılar. Bu sayede “d” sesi öğrenimini de daha eğlenceli hale getirdiler. İşte o görüntüler...

3.sınıf öğrencilerimiz STORYBOOK CHARACTERS ünitesi kapsamında en sevdikleri kitap kahramalarını tanıttılar. MY FAVORITE BOOK PROJECT adı verilen çalışmalarında sevdikleri kahramanlarının resimlerini çizip fiziksel ve karakteristik özelliklerini sınıfta arkadaşlarına sunum şeklinde anlatmaya çalıştılar.

Kış ayı da yaklaştığına göre turşularımızı kurma vakti gelmiştir. Özel Nadide İlkokulu 1.sınıf öğrencileri “t” harfini öğrenmelerinin ardından turşu kurmaya karar verdiler. Hafta sonu aileleri ile birlikte evdeki turşu bidonlarına verilen materyalleri kullanarak sırasıyla okuma-boyama-kesme aşamaları ile sebzeleri attılar ve turşularını kurdular.

Karakter Eğitimi “Sorumluluklarım” başlığımız çerçevesinde Özel Nadide İlkokulu 1.sınıf öğrencilerimiz ile birlikte keyifli etkinlikler gerçekleştirdik. Öncelikle öğrencilerimizle “Sorumluluk nedir? Okuldaki sorumluluklarımız nelerdir? Evdeki sorumluluklarımız nelerdir?” sorularını sınıfımızda konuştuk.

Okulumuzun düzenli olarak yapmış olduğu ve özenle çalışmalar yürüttüğü Karakter Eğitimi  kapsamında bu ay  SORUMLULUK  ayındayız. Amacımız milli, manevi değerlere sahip, her konudaki sorumluluklarını bilen ,onlara sahip çıkıp uygulamaya çalışan bir nesil yetiştirmek. 4.sınıf öğrencilerimiz sorumluluk konusuyla ilgili beyin fırtınası yaparak hangi konuda ne gibi sorumlulukları olduklarını birer birer anlattılar.

Yaşamın önemli boyutlarından biri olarak kabul edilen değerler, günümüz dünyasının en sorunlu alanlarından biri olarak kabul edilmektedir yaşanan sorunların nedenleri incelendiğinde çoğu zaman belirgin bir şekilde sorumluluk olgusu ile karşılaşılmaktadır. Bu sebeple sorumluluk olgusunun diğer sorun ve sorun alanlarını da bünyesinde barındıran bir "tohum sorun" özelliği taşıdığı söylenebilir.

Nadide öğrencilerimiz ile “namaz gözümüzün nuru...” dedik ve Namaz Okulu derslerimize başladık. Dinimizin direği olan namaz ibadetinin önemini, kılınışını ve namaz hareketlerinin anlamlarını öğrendiğimiz derslerimizde okulumuzun mescidine giderek uygulamalı namaz talimi de yaptık.

Back to top