Bu yıl Özel Nadide Eğitim Kurumları olarak öğrencilerimize FENBEG (Fen Becerilerini Geliştirme) sınavının birincisini uyguladık. FENBEG, fen okuryazarlığını ölçmek amacı ile daha çok üst düzey düşünme becerilerine odaklanan, 4-8. sınıf Fen Bilimleri dersi kazanımları üzerine kurulan, farklı ve özgün sorulardan oluşturulmuş bir sınav uygulamasıdır. Bu uygulamada öğrenciler soruları çözerken aynı zamanda boya kalemleri ve farklı aparatlar da kullanmaktadır. Bu şekilde öğrenciyi çok yönlü ve çok boyutlu ölçme ve geri bildirim verme imkanı sunmaktadır. Bu sınav sonucunda elde edilen sonuçlara göre en iyi performansı göstererek %5 ‘lik dilime giren 6-B sınıfı öğrencilerimizden Ahmet Yasin AYAN üstün başarı sertifikası almaya hak kazandı. Kendisini tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.
Koku ve tat alma duyularımız uyum içinde etkileşimli olarak çalışır. Dilimiz bir maddenin tadını alırken, burnumuz da o maddenin kokusunu alır. Kokusu iyi alınamayan maddenin tadı tam olarak alınamaz. Nezle olduğumuzu düşünelim. Burnumuz tıkalıdır ve kokuları alamayız. Bu sebepten nezle olduğumuz günlerde “ağızımızın tadı yok” der yediğimiz şeylerden lezzet alamayız. Yediğimiz şeylerin tadını tam alabilmemiz için, dilimizin ve burnumuzun tam olarak görevlerini yapmaları gerekir. Bunu test etmek için nezle olmayı beklemeye gerek yok dedik ve Özel Nadide Koleji 6.sınıf öğrencileri olarak, aramızdan seçtiğimiz bir kişinin gözlerini bağlayıp burnunu kapatarak evden getirdiğimiz reçellerin tadına baktık. Kokusunu alamadığımız reçellerin tatlarına bakarak hangi reçel olduğunu tahmin etmeye çalıştık. Aynı deneyi, gözlerimizi kapatarak ve reçelleri koklayarak tekrarladık ve bu şekilde reçelleri tahmin etme konusunda daha başarılı olduğumuzu fark ettik.
Özel Nadide Eğitim Kurumları 6. sınıf öğrencileri Fen Bilimleri öğretmenleri rehberliğinde Duyu Organları konusunu daha iyi kavramak amacıyla göz diseksiyonu çalışması yaptılar. Öğrenciler gözün koruyucu ve temel yapılarını öğrenirken, aldıkları kesitlerle sert tabaka, damar tabaka, ağ tabaka, kornea, iris, göz merceği gibi başlıca kısımları daha yakından tanıma fırsatı buldular. Gözün yapısından ayırdıkları göz merceğinin işlevini tam olarak anlamak için merceği yazıların üzerine yerleştirerek kırıcılığını ve işlevini tam olarak kavramış oldular. Böylece derslerde teorik olarak öğrendikleri yapıları görme imkânı elde ederek öğrendiklerinin daha kalıcı olmasını sağladılar.