Gölcük Nadide Anaokulu Minik Eller Sınıfı öğrencilerinin rakamları daha iyi öğrenebilmeleri için rakam küplerini oyun haline getirip daha iyi pekiştirdiler. Rakam küplerini attıklarında üste gelen noktaların hangi rakam olduklarını bulup sayfalarındaki rakamların kesik çizgilerini birleştirerek rakamları daha yakından tanıdılar.
Anasınıfı öğrencilerimiz bu hafta yaşadığımız şehir “Kocaeli’yi” tanıdılar. Önemli yerleri, kültürel yapısı ve yöresel lezzetlerini öğrendiler. Kocaeli’nin meşhur lezzeti, yöresel şenliklerin vazgeçilmez tatlısı olan Pişmaniyenin nasıl yapıldığını görmek için Pişmaniye imalathanesini ziyarete gittiler.
Ay ışığı sınıfı bugün yine eğlenceli bir oyuna imza attı. Güne egzersiz hareketleri ile başlayan Ay Işığı sınıfı oynayacakları eğlenceli top düşürme oyunu için çok heyecanlıydı. Oyunumuzu daha eğlenceli hale getirmek için hem 2li 3lü gruplar halinde, hem de bireysel oynayarak oyunumuzu gerçekleştirdik.
Yıldızlar Sınıfı bu hafta öğrendikleri şekilleri çizgilerle birleştirerek küçük kaslarını daha da geliştirdiler. Şekil kartlarını alan öğrencilerimiz genel bir tekrar yaptıktan sonra kartlarına helezon şeklinde çizgilerini çizdiler. Bu farklı çizgileri çizerken çok eğlendiler. Yaptıkları çalışmaları sanat merkezinde bir şekil ağacı oluşturarak sergilediler.
Gölcük Nadide Anaokulu anasınıfı öğrencilerimize Toplum Sağlığı Merkezi tarafından yönlendirilen diş hekimleri tarafından florürlü vernik uygulaması yapıldı.
Bu ay anasınıfı öğrencilerimizle rehberlik etkinliğimizin konusu “öfke” idi. Etkinliğimizin amacı öğrencilerimize öfkenin kontrol edilebilir bir duygu olduğunun farkındalığını kazandırmaktı.
Bal Çiçekleri, Bilgin Yumurcaklar ve Ay Işığı Sınıfları önlüklerini giyip ekmek yapmak için hazırlandılar. Ekmeğin oluşum aşamalarını öğrenen Nadide Öğrencileri kendi elleriyle ekmeklerine şekil verdiler ve ekmeklerini fırına verdiler.
Bugün Bilgin Yumurcaklar Tangram oyunu ile tanıştılar. İlk olarak nasıl oynanacağını öğretmenleri tarafından görsel olarak öğrendiler. Daha sonra eğitici oyun saatinde tangram kartları ile oyuna başladılar. Temel figürler kare, dikdörtgen, labirent, daire, elips ve kalp figürlerinden değişik şekiller oluşturdular.
Dünyanın dört bir yanında ki milyonlarca yetim çocuk aile şefkatinden uzak, açlık ve şiddetle iç içe yaşıyorlar. Nadide öğrencilerimiz de bu çocuklar için hayırda yarışmaya karar verdiler. Değer eğitimi öğretmenleri İHH vakfının verdiği kumbaraları sınıflara dağıtarak projeyi öğrencilerimize anlattılar. Bir ay boyunca harçlıklarından attırdıklarıyla kumbarayı dolduran öğrencilerimiz ay sonunda öğretmenleriyle kumbaradan çıkan parayı saydılar.
Çocuklara sosyal duygusal gelişimin içerisinde yer alan duygu tanımlama becerisini kazandırmamız önemlidir. Duygularını sosyal olarak uygun şekilde ifade eden çocuklar daha az davranış sorunları deneyimler. Rehberlik birimi olarak bu ay kreş ve anasınıfı hazırlık yaş grubu öğrencilerimizi duygularla tanıştırdık. Çeşitli duygulara sahip olan kuklalarla gerçekleştirdiğimiz etkinliğimizde öğrencilerimiz kuklalarını konuşturdular.